تاریخ انتشار: ۲۲:۴۹ - ۰۱ مهر ۱۴۰۳

افزایش حملات تروریستی این بار در اسلام آباد | انفجار بمب در مسیر کاروان سفیر روسیه در پاکستان

سفارت روسیه در اسلام آباد از انفجار بمب در مسیر کاروان سفیر این کشور در پاکستان خبر داد.

حمله تروریستی در پاکستان

رویداد۲۴ ایسنا نوشت: منابع رسانه‌ای در پاکستان از جان‌باختن یک نیروی پلیس در پی وقوع انفجاری در نزدیکی کاروان دیپلمات‌های خارجی در این کشور خبر دادند.

 وقوع انفجاری در نزدیکی کاروان حامل ۱۲ سفیر خارجی در پاکستان به جان‌باختن یک پلیس و جراحت سه نفر دیگر در «سوات» واقع در ایالت «خیبرپختونخواه» واقع در شمال غرب پاکستان انجامید.

محمد علی خان، معاون بازرس کل سوات روز یکشنبه، پس از وقوع این انفجار به روزنامه «داون» پاکستان گفت که هیأت‌هایی از اندونزی، پرتغال، قزاقستان، بوسنی و هرزگوین، زیمبابوه، رواندا، ترکمنستان، ویتنام، ایران، روسیه و تاجیکستان بخشی از این کاروان بودند.

خان گفت: «در پی وقوع انفجار، پاسبان برهان به شهادت رسید و سه پلیس دیگر، از جمله بازرس فرعی سر ضمین، پاسبان امان‌الله و پاسبان حبیب گل، زخمی شده‌اند».

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از نیرو‌های امنیتی به محل حادثه اعزام شده و امدادرسانی در حال انجام است، گفت: «منطقه وقوع انفجار محاصره شده و پلیس برای جست‌وجوی مظنونان عملیات تجسس خود را آغاز کرده است.»

به گفته خان، همه سفرا صحیح و سالم هستند و همگی به منطقه‌ای امن منتقل شده‌اند.

این دیپلمات‌ها به دعوت اتاق بازرگانی محلی درحال بازدید از این منطقه بوده‌اند.

تاکنون کسی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

انفجار بمب در مسیر کاروان سفیر روسیه
سفارت روسیه در اسلام آباد امروز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای از حمله به کاروان مقام دیپلماتیک این کشور در پاکستان خبر داد.

در گزارش مهر هم آمده است: در بیانیه صادره از سوی سفارت روسیه در اسلام آباد در این خصوص آمده است: یک خودرو در کاروان سفیر روسیه در پاکستان بر اثر برخورد با یک بمب هدف قرار گرفت و انفجاری رخ داد.

سفارت روسیه در اسلام آباد اضافه کرد: هیأت دیپلماتیک روسیه در این حادثه آسیب ندیده است.

حادثه در منطقه «سوات» در ایالت خیبرپختونخواه رخ داده است.


بیشتر بخوانید: شکستن سکوت رسانه آمریکایی از جنایات رژیم صهیونیستی؛ انفجار پیجرها یک عمل تروریستی و جنگی بود


العربیه هم اکنون در خبری اعلام کرد: در این حادثه یک افسر پلیس پاکستان کشته و ۴ پلیس نیز زخمی شدند.

برخورد خودرو کاروان با مین
در همین حال، سفارت روسیه در اسلام آباد در شبکه اجتماعی ایکس گزارش کرد که خودرو هدایت‌کننده کاروان دیپلمات‌ها «با مین برخورد کرده است».

این سفارتخانه اعلام کرد: «در ۲۲ سپتامبر، آلبرت پی. خوروف سفیر روسیه در پاکستان، همراه سفرای دیگر کشور‌ها در پاکستان اجلاس گردشگری سوات که توسط اتاق بازرگانی و صنعت اسلام آباد برگزار شد، شرکت کردند. در مسیر هتل از شهر مینگورا واقع در خیبر پختونکوا، یک وسیله نقلیه اسکورت با مین برخورد کرد. چندین پلیس مجروح شدند و به دیپلمات‌ها آسیبی نرسید.»

افزایش حملات تروریستی

پاکستان اخیراً شاهد افزایش شدید تعداد حملات تروریستی بوده است.

از طرفی ارتش پاکستان روز جمعه اعلام کرد در پی آتش گشودن شبه‌نظامیان مسلح به سمت یک پاسگاه امنیتی در شمال غرب پاکستان دست کم ۶ سرباز پاکستانی کشته شدند.

ماه گذشته، ایستگاه پلیس بانر در سوات مورد حمله تروریستی قرار گرفت که بر اثر آن یک پلیس کشته و ۲ نفر دیگر زخمی شدند.

در هفته‌های اخیر حملات گروه‌های شبه‌نظامی در خاک پاکستان به ویژه در استان خیبرپختونخواه در پشت مرز با افغانستان افزایش قابل توجهی پیدا کرده‌اند.

اسلام آباد تاکید دارد در مناطق مرزی واقع در این استان شبه‌نظامیان طالبان پاکستان مخفی بوده و از این مخفیگاه‌ها دست به حملات روزانه علیه پاسگاه‌ها و کاروان‌های نیرو‌های امنیتی دولت پاکستان و همچنین ترور‌ها و آدم‌ربایی‌های هدفمند مقام‌های دولتی و امنیتی می‌زنند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: حمله تروریستی
نظرات شما